Konec Räikkönenova trápení? Po dnešní kvalifikaci tvrdí, že mu SF70-H konečně sedlo!

Konec Räikkönenova trápení? Po dnešní kvalifikaci tvrdí, že mu SF70-H konečně sedlo!

Oba jezdci Ferrari mají důvod k radosti – patří jim na startu do zítřejšího závodu na okruhu v Soči první řada. Přesto není Räikkönen stoprocentně spokojený, protože byl velmi blízko k ukončení dlouhého čekání na zisk pole position. Jeho cestu ke startu z prvního místa mu ale překazil jeho týmový kolega Vettel.

Iceman měl k zisku pole position opravdu blízko, ale nakonec mu jej před nosem vyfoukl jeho parťák Vettel. Vypadá to ale, že Fin konečně našel svoji ztracenou formu a s vozem se sžil: „Mým cílem byla pole position, ale důležitější je, že se v autě cítím dobře. Bohužel jsem se dostal v zahřívacím kole na poslední sadě pneumatik do provozu, což nebylo ideální. Ve srovnání se závěrečným tréningem jsem spokojený, ale mohl bych stát na pole posititon, takže nejsem zase tak šťastný.“

„Z pohledu týmu byla kvalifikace ideální – máme první dvě příčky, víc ani nejde. Osobně jsem si ale přál jiný výsledek. V závodě to bude s Mercedesem divoký tanec, ale jsem optimistický ohledně toho, že budeme moci jet i v závodě rychle,“ očekává pilot stáje z Maranella.

Je letošní Ferrari stejně dobré jako to, se kterým slavil titul před 10 lety? „Jiná epocha, jiné auto, jiné pneumatiky, to se nedá srovnávat. Důležité je jen to, jak si s vozem rozumíte,“ zdůraznil šampión z roku 2007.

U Mercedesu jsme už byli svědky týmové režie, a to jsme teprve na úplném začátku sezóny. Mohli bychom se s ní setkat i u Ferrari? Sedmatřicetiletý rodák z Espoo si myslí, že aplikování režie v jeho týmu nebude zapotřebí: „Pffft, oba jezdíme pro Ferrari, takže nebudeme dělat žádné hlouposti. Ale také jezdíme každý sám za sebe.“

„Také je důležité, že náš víkend probíhá celkem hladce. Neměli jsme žádné velké problémy. Pokud dokážete pracovat takto, tak automaticky přijdou lepší výsledky,“ uzavřel Räikkönen, jehož kolega obydlující druhou stranu garáže získal 47. pole position v kariéře – první od Singapuru 2015.

Vettel zářil štěstím, bodejť by ne, když si vyjel ten nejlepší možný výsledek. Formu svého SF70-H si nemůže vynachválit: „Řídit auto bylo ryzím potěšením. Cítil jsem se dobře, ale ve druhé části kvalifikace jsem ztratil trochu tempo, protože jsem chtěl od vozu trochu moc. Jedno kolo jsem zablokoval a ve třinácté zatáčce jsem vyletěl. Moje první kolo nebylo na konci úplně čisté, tak šlo o všechno – ale naštěstí to dopadlo. Přes čáru jsem přejel ze čtyřech nejrychlejších vozů jako první, proto jsem chtěl od mého závodního inženýra Ricarda vědět, jak si vedli ostatní.“

„Ulevilo se mi, když jsem uslyšel, že to stačilo. Když se tady dostanete do správného rytmu, tak vás to na trati baví. Ale důležitá je neděle – tohle je dobrý základ. V porovnání s Bahrajnem jsme mohli naše auto ještě vylepšit. Ale Mercedes bude zítra silný,“ neusíná na vavřínech devětadvacetiletý rodák z Heppenheimu. „Valtteri Bottas byl v pátek ve dlouhých jízdách velmi silný. Bude to pořádný kus práce.“

„Můj závěr – všechno tip top! Měl jsem trochu štěstí, že to všechno klaplo. Už dlouho jsem věděl, že máme auto, které je dost rychlé na to, aby stálo na pole position.“

Je Vettel opět na cestě k navázání na svou hvězdnou éry u Red Bullu? „Ještě nevidím žádnou dominanci. Od roku 2016 jsme zabrali, ale držíme se při zemi. Jsme ještě daleko od bodu, ve kterém budeme moci začít mluvit o titulu.“

Co se týká týmové režie, tak tam je s Icemanem za jedno: „Očekávám těžký boj, i s Kimim. Nečekám ze strany Ferrari nějakou pomoc. Oba můžeme závodit volně.“

Vettela mírně zaskočilo, že byla německá stáj o poznání pomalejší, což u ní není zvykem: „Čekal jsem, že tady bude Mercedes silný, proto jsem řekl, že je Soči trať Mercedesu. Teď se ukázalo, že si Mercedes s pneumatikami možná nerozumí tak dobře jako my. Ale pro závod to nic nemění. Od Mercedesu očekávám silnou odezvu.“

Sdílejte na:
Zavřít