ELMS v Silverstone: Albuquerque, Owen a de Sadeleer vítězí v dramatu

ELMS v Silverstone: Albuquerque, Owen a de Sadeleer vítězí v dramatu

První ze šesti závodů šampionátu ELMS 2017 vyhrál po ztrhujícím finiši Ligier týmu United Autosports.

Pokud mezinárodní motorsport roku 2017 někde nabízí plná startovní pole, pak to jsou vytrvalostní šampionáty prototypů. V Silverstone absolvovala European Le Mans Series, „malá sestra“ světového šampionátu WEC, svou první čtyřhodinovku a na startu se při tom sešlo pole 35 vozů. Z toho patřilo 12 do silné třídy LMP2 (bohužel bez Ligieru bratislavské stáje ARC) a 17 do LMP3. Třída GT, ve které jelo jen 6 vozů tedy hrála jen vedlejší roli.

Nejrychlejší kvalifikace byl vůz Dragonspeed-Oreca posádky Hanley/Lapierre/Hedman, před Ligierem stáje United Autosports (Albuquerque/Owen/de Sadeleer), Graff-Orecou Trouilleta/Petita/Guibberta a G-Drive-Orecou Rojase/Hirakawy/Roussela. Dallara veterána Formule 1 Jana Lammerse debutovala v ELMS 10. časem.

Dřívější formulová naděje v kokpitu Dragonspeedu Ben Hanley vyrazil v sobotu po startu, jako by se jednalo o sprint a ne o 4hodinový závod. Za krásného slunečna ujížděl konkurenci o více, než sekundu na kolo. Za Britem se o druhé místo přetahovali Hugo de Sadeleer (United), Enzo Guibbert (Graff) a Leo Roussel (G-Drive).

Již po čtvrthodince dohnala špička opozdilce z GT a LMP3 a ELMS od té chvíle předváděla ELMS svou zaběhlou show: Předjíždění na běžícím páse, souboje a chybičky v téměř každé zatáčce.

Senzací podniku se při tom stala dánská posádka nové stáje High Class Racing. Neznámý Anders Fjordbach dohnal a předehnal po 40 minutách vedoucí DragonSpeed-Orecu, kterou v mezičase převzal její majitel Henrik Hedman. Ještě rychleji se po Silverstone ovšem pohyboval Richard Bradley. Jezdec se singapurskou licencí startoval jen z 28. místa, po 55 minutách závodu ovšem byla jeho Graff-Oreca v čele. Bradley poté předal vůz kolegovi Franckovi Matellimu, který zdaleka nedokázal držet podobné tempo a až do poločasu závodu se propadl na 9. místo.

Výkonnostně mnohem vyrovnanější tým měli v týmu G-Drive-Oreca, kde od pomalejšího Rojase převzal Leo Roussel a posunul vůz začátkem třetí hodiny na první místo. Na této pozici ho pak předal rychlému Japonci Ryo Hirakawovi a ten měl začátkem čtvrté a poslední hodiny závodu půlminutový náskok na Filipa Albuquerqua (United-Ligier) a 75 sekund na výše zmíněné překvapení podniku, Dána Fjordbacha, jenž převzal High-Class-Dallaru pro poslední stint od pomalejšího kolegy Andersena.

Svou poslední zastávku v boxech absolvoval lídr Hirakawa půl hodiny před koncem a jeho úkolem poté bylo, hospodařit až do cíle s náskokem 22s. Japoncovy pneumatiky ovšem koncem podniku neuvěřitelně rychle ztrácely přilnavost a závěrečné kilometry závodu se vyvinuly v opravdové drama. Bývalý tovární pilot Audi, Albuquerque, Hirakawu rychle doháněl a 2 minuty před koncem závodu Portugalec skutečně Japonce předjel!

Jan Lammers a kolega Frits van Eerd dojeli 9., ve třídě LMP3 se prosadili  Falb s Rayhallem v Ligieru týmu United Autosports a nejrychlejší šestice GT byli Thiim, Youluc a Hankey na Astonu Martin stáje TF Sport.      

Druhý podnik šampionátu se bude konat 14. května v Monze.  

Výsledek 4h v Silverstone, 1. závodu ELMS 2017

1. Albuquerque, Owen, de Sadeleer – United Autosports-Ligier
2. Rojas, Roussel, Hirakawa – G-Drive-Oreca
3. Fjordbach, Andersen – High Class-Dallara
4. Bradley, Allen, Matelli – Graff-Oreca
5. Moore, Hanson – Tockwith-Ligier
6. Belicchi, Lacorte, Sernagiotto – Villorba-Dallara  

Sdílejte na:
Zavřít