Nová DTM testovala čtyři dny v Hockenheimu

Nová DTM testovala čtyři dny v Hockenheimu

BMW, Mercedes a Audi měly v Hockenheimu čtyři dny čas, aby řádně vyzkoušely své nové prototypy pro sezonu 2017. Bylo co testovat, DTM totiž pod novým vedením Gerharda Bergera změnila předpisy. Změní se technika, pneumatiky ale i samotný formát závodů.

Z technického hlediska to je především zvětšení průměru restriktoru nasávání vzduchu motoru, co se postará o největší změnu vlastností vozu. Technici počítají, že tím výkon agregátů naroste vysoko nad 500 koňských sil. Zodpovědní se snažili především o to, aby nová technika zvýraznila výkon jezdce, čehož chtějí dosáhnout zásahy do aerodynamiky: Změnili povolené parametry předního spoileru, spodku, zadního difuzoru a křídla. Výrobce Hankook dodá  pneumatiky z větší přilnavostí.

Každý víkend DTM bude od letoška obsahovat dva rovnocenně bodované, stejně dlouhé závody. Rozdělení na sprint v sobotu a hlavní závod v neděli odpadne.

Všechny tyto změny se mají postarat o zajímavější dění na trati a zastavit tak pozvolný úpadek zájmu, kterému je DTM v posledních letech vystavena. Zdá se ovšem, že bude počet startujících v přímém protikladu s tímto cílem: Každý z výrobců letos nasadí již jen šest vozů – na trati se tedy bude ztrácet jen 18 konkurentů.

Všech těchto 18 pilotů mělo poslední čtyři dny možnost k přípravě a do role lehkého favorita se vypracovala značka Mercedes, jejíž jezdci Paffett a Wickens si o první tři dny testů zapsali nejlepší časy.  Dráha, vozy a i jezdci se ovšem den ode dne zlepšovali a ve čtvrtek to byl za nejlepších podmínek bývalý pilot F1 Timo Glock, kdo ve svém žlutém BMW zajel nejrychlejší čas celého podniku. Dosažené výkony ovšem byly velmi vyrovnané a opravdové rozvržení sil prozradí teprve první oficiální kvalifikace začátkem května právě v Hockenheimu. 

Nejrychlejší časy testů DTM v Hockenheimu

01. Timo Glock (BMW) – 1:30.201 – 125 kol
02. Paul di Resta (Mercedes) – 1:30.238 – 152 kol
03. Marco Wittmann (BMW) – 1:30.262 – 136 kol
04. Lucas Auer (Mercedes) – 1:30.463 – 163 kol
05. Mike Rockenfeller (Audi) – 1.30.559 – 114 kol
06. Mattias Ekström (Audi) – 1.30.603 – 130 kol
07. Bruno Spengler (BMW) – 1:30.640 – 39 kol
08. Robert Wickens (Mercedes) – 1:30.915 – 182 kol
09. Rene Rast (Audi) – 1:30.952 – 137 kol
10. Maxime Martin (BMW) – 1:32.064 – 94 kol 

Kalendář DTM sezony 2017

07. května – Hockenheim
21. května – Lausitzring
18. června – Hungaroring
02. července – Norisring
23. července – Moskva
20. srpna – Zandvoort
10. září – Nürburgring
24. září – Spielberg
15. října – Hockenheim

Sdílejte na:
Zavřít