Ocon má vysoké cíle: Přesto, že nikdy v Číně nezávodil, chce dojet na bodech

Ocon má vysoké cíle: Přesto, že nikdy v Číně nezávodil, chce dojet na bodech

Esteban Ocon vstoupil do nové sezóny v novém týmu výborně. Nejen, že předvedl fantastický předjížděcí manévr na Fernanda Alonsa, ale také dovezl Force Indii jeden velmi cenný mistrovský bod. Jeho počínání patřičně ohodnotil také technický šéf Andy Green.

Svěřenec Mercedesu se sice v Melbourne kvalifikoval na čtrnáctém místě, ale po penalizaci Daniela Ricciarda za výměnu pohonné jednotky si o jedno místo polepšil. I přes to, že k posunu startovním roštem dopomohl také fakt, že spousta jeho soupeřů vypadla, dokázal, že není žádné ořezávátko.

V závěrečné fázi závodu předvedl Francouz spolu s nováčkem v Renaultu, Nicem Hülkenbergem, fantastický předjížděcí manévr na Fernanda Alonsa v McLarenu, po kterém se ocitl na posledním bodovaném místě. To si udržel až do konce závodu.

Svým skvělým výkonem zapůsobil také na technického šéfa Greena, který v rozhovoru pro F1i.com chválou rozhodně nešetřil: „Je to talent! Jeho schopnost učit se je vzhledem k jeho nízkému věku mimořádná. Očekávám od něj velké věci.“

„V několika dalších závodech, až se v týmu zabydlí, zvykne si na způsob práce, sžije se s vozem a pneumatikami, tak bude pro nás opravdovou výhrou. Nemůžu se dočkat, až se to stane, protože cítím, že je v něm obrovský potenciál,“ je přesvědčen Green.

Sám Ocon zůstává však při zemi: „Můj první závodní víkend s Force Indií byl skvělou zkušeností. Ale byl to taky týden plný stresu. Musel jsem se naučit spoustu nových věcí a velmi rychle se dostat do tempa. To samé mě čeká také v Číně.“

„Svou rychlost s VJM10 musím stále budovat. Je to o hledání limitů vozu a pochopení, jak v kvalifikaci a závodě nejlépe s pneumatikami naložit. To, co jsem se naučil v Melbourne, mi život v Číně jistě trochu ulehčí. V tomto sportu se stále učíte,“  pokračuje dvacetiletý rodák z Evreuxu.

„Na okruhu v Šanghaji jsem minulý rok byl, ale nikdy jsem na něm nezávodil, takže je to pro mě nový svět,“ zdůrazňuje Ocon a plný naděje dodává: „Ale našemu vozu by měla tato sedět lépe než ta v Melbourne, ale uvidíme, až v Číně vyjedeme na trať. Cílem je opět získat nějaké body.“

Ocon letos bude spolupracovat s bývalým závodním inženýrem Nica Hülkenberga, Bradem Joycem. Francouzský pilot si se členy týmu vybudoval za poměrně krátký čas velmi dobré pracovní vztahy. „V týmu jsem se už dobře zabydlel a s inženýry a týmem starajícím se o můj vůz se mi pracuje skvěle. Je důležité cítit se v pohodě. Způsob, jakým pracujeme, se mi zamlouvá. Je tu velmi otevřená atmosféra a tým ví, co od auta chci,“ hodnotí zdánlivě spokojený Ocon.

Sdílejte na:
Zavřít