Šance vyhnout se nehodě byly nulové, tvrdí Räikkönen

Šance vyhnout se nehodě byly nulové, tvrdí Räikkönen

Pro Kimiho Räikkönena neskončil závod vůbec dobře, ačkoliv to po kvalifikaci vypadalo velmi slibně. Fin tvrdí, že měl nulové šance bouračce předejít. Verstapenovo předjetí po první fázi safety caru přijal s chladnou hlavou.

Pilot Ferrari startoval ze třetího místa, o které po zajetí safety caru na konci sedmého kola vzápětí přišel. To ale nebylo to nejhorší, co se mu v průběhu závodu stalo. Osudným se mu stala kluzká vozovka.

Prvním, který doplatil na mokrou vozovku, byl Romain Grosjean. Pro Francouze skončil závod ještě dřív, než vůbec začal. Ten neuřídil svůj Haas při nájezdu na startovní rošt půl hodiny před samotným startem.

Pár kol po restartu následoval Grosjeana Marcus Ericsson. Švéd nezvládl ukočírovat svůj vůz a napálil to do zdi na vjezdu do boxů, což si vyžádalo druhé vyjetí Bernda Mayländera. Bezprostředně po restartu ve dvacátém kole ztratil kontrolu nad Ferrari právě Räikkönen. Nejprve na cílové rovince narazil do zdi a následně skončil čumákem v protisměru, a to vyvrcholilo ve velmi nebezpečnou situaci. Vedení závodu na nic nečekalo a ihned vyvěsilo červené vlajky.

Spousta jezdců měla problémy s aquaplaningem, Räikkönen nebyl výjimkou. Jak poznamenal během přenosu komentátor britské televizní stanice Sky Sports Martin Brundle, že jakmile se dostane pilot do aquaplaningu, tak nezáleží na tom jak dobrý či špatný jezdec ve voze sedí, protože v té chvíli s tím už nic nenadělá. Dotyčný se náhle stane pouhým pasažérem.

„Nepršelo zase tak strašně, ale velmi lehce člověk ztratil kontrolu nad vozem,“ uvedl Räikkönen po odstoupení ze závodu a pokračoval: „Aspoň já měl v kopci a ve čtvrté zatáčce problémy s aquaplaningem. Tam, kde jsou louže, se v mžiku dostanete do smyku a ztratíte kontrolu. Jakmile do ní vjedete, máte nulovou šanci s tím něco udělat. Roztočil jsem se. Málem jsem se vrátil, ale zjevně jsem skončil na velmi špatném místě.“

Mistr světa z roku 2007 měl štěstí v neštěstí, protože po smyku skončil v protisměru a jen tak tak se mu ostatní piloti vyhnuli. Nico Hülkenberg dokonce po cestě okolo posbíral i úlomky Räikkönenova předního křídla.

„Dostal jsem aquaplaning v místě, kde jsem to vůbec nečekal. Naštěstí mě nikdo netrefil,“ zkonstatoval rodák z Espoo.

Po restartu jezdci jeli několik kol za safety carem, který ale víc jezdcům ublížil, než pomohl. Za Mayläderem totiž nemohli pneumatiky dostatečně zahřát, což ovlivnilo další vývoj závodu a doplatil na to vzápětí právě Räikkönen.

„Nebyly tam pro nás zrovna nejjednodušší podmínky, a když jedete mnoho kol za safety carem, tak to jen ochlazuje pneumatik. Potom je to mnohem těžší a ošemetnější. Bohužel jsem ztratil kontrolu a nic jsem s tím nemohl dělat. Nebyl to silný déšť, ale když tam stojí voda, tak jednoduše dostanete aquaplaning. To byl ten problém. Nemohlo za to množství deště.“

Bezprostředně po zajetí bezpečnostního auta se na začátku osmého kola propadl Räikkönen za Red Bull Maxe Verstappena.

„Měli jsme problémy s teplotou pneumatik,“ odůvodnil Räikkönen svůj propad za Holanďana. „Víme, že v takovýchto podmínkách nejsme zrovna nejsilnější. Prostě mě předjel. To je v pohodě.“

Sdílejte na:
Zavřít