Testování svatozáře v Mexiku: Jediný Nasr ji nekritizoval

Testování svatozáře v Mexiku: Jediný Nasr ji nekritizoval

V prvním pátečním tréninku na okruhu v Mexiku dostalo několik jezdců možnost vyzkoušet svatozář. U Magnussena a Wehrleina neměla moc pozitivní ohlas, oproti tomu Nasr s tím prý žádné větší problémy neměl.

V úvodním tréninku na okruhu Bratří Rodriguézů jsme viděli svatozář nasazenou hned na několika vozech. Vyzkoušel si ji Kevin Magnussen, Pascal Wehrlein, Sergio Pérez, Felipe Nasr a Felipe Massa.

Magnussen po testování uvedl, že by se měla formule 1 zaměřovat raději na jiné oblasti než na ochranu hlavy. Prý je viditelnost přes tuto vymoženost horší než očekával a také bylo mnohem obtížnější dostat se z vozu.

„Nejsem toho fanouškem. Je to divné. Je to, jako byste měli čepici, která vás tlačí hluboko dolů. Můžete vidět, kam jdete, ale pak už nic jiného. Nelíbí se mi to,“ popsal Dán své prvotní pocity ze svatozáře v rozhovoru pro autosport.com. “Viditelnost není tak dobrá, jak jsem doufal, takže si myslím, že na tratích, kde je převýšení, to bude problém.“

Nedávno se nechal promotér F1 Bernie Ecclestone slyšet, že F1 musí být nebezpečnější, díky čemuž by se zvýšila její atraktivita. Magnussen by dal spíše přednost vylepšení únikových zón a připomenul, že toto řešení ochrany hlavy by například v případě Julese Bianchiho nepomohlo.

„Jsou tu i jiné věci, na které je potřeba podívat se dříve než na svatozář, uzavřený kokpit, conopy screen či něco takového. Je potřeba podívat se na tratě, na mnoha místech potřebujeme štěrk. To, co děláme s virtuálním safety carem v případě, když je na trati jiné auto, je velmi dobré. A mimochodem, ta Julesova nehoda by nedopadla jinak, kdyby měl svatozář. Ta by fungovala v situacích, kde by nás mělo trefit do hlavy kolo nebo uražený nos, což se stalo Justinu Wilsonovi (v IndyCar). Ale ve formuli 1 jsou jiné věci, které jsou potřeba změnit. Ve Spa bych místo tarmacových únikových zón preferoval šterk,“ uvedl Dán, nad jehož dalším působením u Renaultu stále visí otazníky.

Ostatně ani Pascal Wehrlein nebyl s řešením ochrany hlavy spokojený. Ten díky špatné viditelnosti nevybral v testovací jízdě zatáčku a vyjel mimo trať.

„ Když s tím jedete poprvé, máte zvláštní pocit. Máte pocit, jakoby bylo před vámi něco, co by tam být nemělo. Nevybral jsem druhou zatáčku, i když jsem jel pomalu. Nějak jsem nedával pozor. Možná jsem ještě spal. Ráno jsem se probudil v šest. Pravděpodobně to bylo moc brzo,“ vysvětluje Němec a připouští, že po čase si člověk zvykne na všechno.

Posledním pilotem, který se zatím k novému řešení ochrany hlavy po prvním tréninku v Mexiku vyjádřil, je Felipe Nasr. Ten na to ovšem má odlišnější názor než jeho kolegové z Renaultu a Manoru, i přesto, že mu v jedenácté zatáčce explodovalo přední křídlo a on kvůli svatozáři vůbec nevěděl, co se stalo. Proto mírně zpanikařil a do vysílačky se ihned ptal, jestli je auto v pořádku, protože slyšel nějaké bouchnutí. Poté si také vyzkoušel, jak se z vozu se svatozáří vylézá. Zase taková hračka to není.

„V prvním tréninku jsem halo kokpit testoval poprvé. Všechno probíhalo bez komplikací. S řízením jsem neměl žádné problémy. Člověk si na to musí jen nejdřív zvyknout,“ řekl Brazilec, jehož slova citoval speedweek.com.

Sdílejte na:
Zavřít