Mercedes poprvé testoval pneumatiky pro rok 2017

Mercedes poprvé testoval pneumatiky pro rok 2017

Pirelli si pro příští sezónu připravilo pro týmy širší pneumatiky, od čehož si slibuje zvýšení rychlosti monopostů a nyní poskytuje nové produkty k otestování samotným týmům. Na francouzském okruhu Paul-Ricard testoval v úterý nové pneumatiky také Mercedes, ve kterém seděl Pascal Wehrlein. V Barceloně pak testoval Kimi Räikkönen na Ferrari.

Letošní vozy jsou pro účely testování s Pirelli upraveny tak, aby co nejvěrněji simulovaly vozy pro příští rok. Uměle se proto zvyšuje přítlak, který by měl příští rok vzrůst díky širším předním i zadním křídlům. Pirelli pomocí těchto úprav zároveň zajišťuje, aby žádný z týmů účastnících se testování nemohl využít těchto jízd k vývoji svého vozu a neobcházel tak zákaz testování.

Zatímco Wehrlein testoval ve Francii na okruhu s umělým zavlažováním, Kimi Räikkönen si nové pneumatiky vyzkoušel v Barceloně. Výkony obou týmů tak nejsou příliš porovnatelné, což je také záměrem Pirelli. Podobně tomu bylo také při testech na začátku srpna, kdy však týmy netestovali plnohodnotné vzorky pro příští rok, ale pouhé prototypy. Ferrari tehdy testovalo ve Fioranu, zatímco Red Bull v Mugellu.

Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembrey však upozorňuje, že ani současné vzorky stále nejsou ani zdaleka konečnou podobou pneumatik: „Pořád před sebou máme hodně testů a pozorování. Musíme doladit profil, strukturu i materiály pneumatik. Jsme ve velmi brzké fázi vývoje. Týmy rozhodně netestují pneumatiky, které by bylo možné použít v závodech, to by bylo velmi nebezpečné.“

„Tyto testy jsou pro nás velmi důležité, protože nám ukazují, jak se budou chovat vozy i pneumatiky v příštím roce. Víme, kde jsou slabá místa pneumatik, a můžeme na nich pracovat. Konečnou verzi pneumatik však budeme mít až v posledních předsezónních testech, do té doby budou nepochybně probíhat úpravy, abychom mohli zajistit maximální bezpečnost i atraktivitu závodů,“ slibuje Hembrey.

„Tyto upravené vozy samozřejmě nejsou úplně nejlepším zdrojem dat, ale data projdou počítačem a simulace by nám měla poskytnou mnohem přesnější data. Všechny zajímají časy, které piloti při testování zajíždí, ale ty jsou úplně irelevantní. Očekáváme, že vozy budou příští rok v Barceloně i díky novým pneumatikám až o čtyři vteřiny rychlejší než letos, ale to se zatím neprojevuje,“ vysvětluje manažer Pirelli.

„Je příliš brzy na to, abych vám řekl, jak rychlé budou nové pneumatiky a v tomto testu nás to vůbec nezajímá. Potřebujeme si spíše ověřit, jak se budou chovat vozy s vyšším přítlakem, které příští rok uvidíme. Musíme si být jistí, že modely, které jsme si vytvořili, odpovídají realitě. Pokud by to tak nebylo, tak by naše pneumatiky vůbec nemusely fungovat, tak jak si představujeme, což by bylo velmi nebezpečné,“ upozorňuje Hembrey.

„Jsem spokojený zejména s Ferrari, které tyto testy bere velmi vážně a jejich úpravy na voze nejvíce odpovídají podobě vozů na příští rok. Od nich získáváme velmi přesná data a ztracené dny to pochopitelně nejsou ani pro ně. Týmy sice nesmí využívat testy s námi k tomu, aby vyvíjeli své vozy, ale získané zkušenosti jim nikdo nevezme,“ připomíná Hembrey.

Testování bude na obou okruzích pokračovat i dnes. Místo Räikkönena však v Barceloně bude kroužit Vettel. V testech Mercedesu na okruhu Paul-Ricard bude naopak pokračovat Wehrlein.

Sdílejte na:
Zavřít