Rozhovor se senzací Formule 4 Sophií Flörsch

Rozhovor se senzací Formule 4 Sophií Flörsch

Zavedením Formule 4 se FIA postarala o větší přehlednost tříd pod formulí 1 a v Německu zde o body zápolí téměř čtyřicet více či méně slibných talentů. Jistě, účast Micka Schumachera konzumuje obří díl pozornosti médií, v úvodních šesti závodech ovšem experty příjemně překvapilo i jedno patnáctileté děvče: Sophie Flörschová.

Slečna z Mnichova pravidelně dojížděla na bodech, stala se dokonce první ženou mladé historie F4, která kdy vedla závod a v celkovém hodnocení drží desáté místo. Je tak po čtvrtce století první Němkou (po Ellen Lohrové a Claudii Hürtgenové), která dokáže držet tempo nejrychlejších. Pilotka týmu Motopark hovořila minulý víkend na Sachsenringu s Romanem Klemmem.

Motokáry jsi jezdila od Tvých pěti let. Způsobil to nějaký vzor, který jsi chtěla napodobit?

„Ani ne, to nikdy má motivace nebyla. Líbí se mi sice, čeho dosáhli například Lewis Hamilton a Sebastian Vettel, závodím ale jednoduše proto, že mám požitek z rychlé jízdy. Čím rychleji, tím lépe a to, že letos smím nastoupit ve Formuli 4, je prostě senzační. Dělá mi to radost, prohnat po okruhu kluky.“ 

Minulý rok Ti ještě nebylo patnáct a tak jsi do monopostu nesměla. Jezdila jsi proto pohár Ginetta-GT ve Velké Británii. Mělo to pro Tvou kariéru v monopostech nějaký přínos?

„Dobrá, GT a formule se nedají srovnat. Závody v Ginetta-Cupu ale byly podobné motokárám, na které jsem byla zvyklá – jezdilo se tam totiž „na kontakt“, což v monopostech není možné. Startovali jsme v rámci britského šampionátu cestovních vozů BTCC a naučila jsem se, jaké to je, jezdit před 40 tisíci diváky. V Anglii jsem se také naučila, jak zacházet s médii a fanoušky.“ 

Jela jsi i na několika klasických britských dráhách. Existují mezi nimi a moderními evropskými motodromy rozdíly?

„Ano, tyhle staré okruhy jsou mnohem užší a mají sotva tribuny. Jsou obklopeny rozsáhlými loukami, na kterých diváci sedí.“

Letos jsi konečně směla postoupit do Formule 4, jak jsi zvládla tento skok?

„Testovala jsem Tatuus-F4 již koncem minulého roku a letos jsem se zúčastnila všech šesti dnů oficiálních předsezonních testů. Mohu říci, že to auto znám dost dobře a jeho chování mne již nemůže překvapit.“ 

Většina okruhů jsou pro Tebe ovšem neznámou, jak řešíš nastavení vozu?

„Tým Motopark má hodně dat z minulé sezony a podle nich nastaví základní set-up. Já se pak ve volném tréninku snažím získat dojmy a vůz doladíme.“ 

Tento sport stojí nejen peníze, ale i čas. Jak zvládáš školu?

„Chodím do desáté třídy gymnázia a zatím jsem dokázala své známky držet na dobré úrovni. Sem na Sachsenring jsme přicestovali již v úterý a máme letos osm podniků, takže si můžeš vypočítat, že počet mých „zanedbaných hodin“ je opravdu vysoký. Mám ale dost kamarádů, kteří mne zásobí probranou látkou a s jejich pomocí vše doháním.“

Tví týmoví kolegové jsou Fin a Jihoafričan – jak spolu vycházíte?

„Snažíme si navzájem pomoci, v zásadě jsme ale konkurenti. Přinejmenším tedy dáváme pozor, abychom si navzájem nevjeli do auta…“

V německé F4 jezdí několik velkých jmen, znamená to pro Tebe něco?

„Mick Schumacher je pro popularitu našeho mistrovství moc dobrý. Přitahuje média a to je dobré i pro mne. Myslím ale, že pro něj samotného ten celý povyk až tak příjemný není…“

Schumacher a někteří další jezdí paralelně i v italském mistrovství…

„Jezdci, kteří v autě sedí častěji, mají samozřejmě velkou výhodu. Je to otázka peněz a náš rozpočet má jistý strop…“ 

Kdo jsou Tvoji sponzoři a jak jsi se k nim dostala?

„Podporuje mě hlavně pan Hüsges od ověřovatelské společnosti Hüsges Gruppe. Líbí se mu, jak to dělám a je můj velký fanda. Dále mě podporují firmy Häring, InstaMotion, Adelta, Under Armour a autoklub ADAC. Většinu těchto kontaktů samozřejmě sehnal táta. Pohybujeme se v tomto sportu již deset let a za tu dobu se něco událo.“      

Letos jsi pravidelně bodovala. Když to tímhle způsobem půjde dál, tak buděš brzy muset plánovat postup do vyšší třídy…

„Plánem je zůstat i příští sezonu ve Formuli 4 a pak postoupit do Formule 3. I zde ovšem mnoho záleží na penězích.“ 

Pan Hüsges Ti asi nebude moci zaplatit cestu až do formule 1, máš už kontakty „úplně nahoře“?

„Ano, oslovilo mne již několik týmů Formule 1. Nejedná se ale zatím o nic konkrétního. Chtějí mě celý rok pozorovat a pak uvidíme dál.“ 

A Tvým definitivním sportovním cílem je?

„Stát se mistryní světa Formule 1!“

Sdílejte na:
Zavřít