TU Brno Racing dosáhl historického úspěchu!

25. září 2015, 10:05 | Josef Viták
Ilustrační fotografie - TU Brno Racing dosáhl historického úspěchu!

Posledním závodem ukončil tým TU Brno Racing své letošní působení na závodech Formula Student. A to hned nejlepším možným způsobem. Dosáhl historicky nejlepšího výsledku českého týmu v rámci oficiálních závodů, když získal stříbrnou pozici! Tento výsledek je pro tým o to cennější, protože musel překonat několik netypických úskalí.

Již před soutěží měli členové týmu na co navazovat – 2. místo v Maďarsku v akceleraci a 1. místo z Česka z Engineering designu. Soutěž začala pro tým netypicky až jako 22. týmem v pořadí technických přejímek. V předchozích závodech vždy patřil Dragon mezi první. Vzhledem k tomu, že nebyl organizován testovací prostor, tak se nejednalo o zásadní problém. Večer ve čtvrtek se ještě odehrála první statická prezentace – Business plan.

Další den patřil ostatním statickým disciplínám a také byla možnost otestovat vůz na prostoru k tomu určenému. Hned ráno tak Dragon 5 okusil italský asfalt a hledalo se nejlepší možné nastavení vozu. Následovala Design prezentace a v těsném sledu také Cost report. Ve zbytku dne bylo rozhodnuto, že z preventivních důvodů dojde k výměně spojky, tak aby byl Dragon v kondici před dynamickými disciplínami další den.

Následující ráno se tak Dragon objevil jako jeden z prvních v řadě na akceleraci. Vzhledem k očekávanému dešti okolo poledne, byl toto důležitý krok. Po akceleraci, která se tentokrát neodehrála dle představ, následoval rychlý přesun do boxů a změna nastavení na souběžně probíhající disciplínu – Skid-pad. V akceleraci bylo možné najít TU Brno Racing na 4. pozici mezi spalováky.

Krátce před startem prvního pilota do Skid-padu se začínaly objevovat první kapky přesně dle předpovědi. Bohužel však zabránilo dokončení první jízdy za sucha drobné vzplanutí vozu. A tak byl Dragon řádně postříkán práškem. To však členy týmu snad ještě víc nakoplo a začal montážní koncert a také závod s časem s jediným cílem – stihnout zajet alespoň nějaký čas v této disciplíně. Krátce před ukončením opravy to vypadalo, že i počasí se rozhodlo ocenit snahu týmu suchými podmínkami, ale jen o pár minut později přišel příval vody a tak následovalo přezutí pneumatik na mokré a rychlý příjezd na start asi 5 minut před koncem. I když piloti dělali, co mohli, tak spíš než o jízdu se jednalo o plavání v trati. Už samotné znovuoživení Dragona bylo pro tým výhrou bez ohledu na výsledek. V odpolední části jen potvrdil Dragon 5 svůj potenciál třetím časem ve sprintu.

Další úskalí přišlo v noci před závěrečným vytrvalostním závodem. Tým TU Brno Racing postihla záplava cateringového stanu v kempu, kde byly týmy ubytovány. Ani toto však nezamezilo důkladným přípravám na závěr italského závodu. Mezi finálovou trojicí tak v odpoledních hodinách nastal nelítostný souboj ve vytrvalostní části, který se však záhy přeměnil v souboj o úspěšné zvládnutí trati. Nejprve německý Herkules Racing zvolnil kvůli problémům s motorem a záhy na Dragonu 5 došlo k poruše předních brzd. Na základě toho zvolnil i poslední vůz v tu dobu na trati – Joanneum racing Graz, který měnil celý motor před dynamickými disciplínami.

Na závěrečném ceremoniálu tak byl poněkud nečekaně vyhlášen tým TU Brno Racing jako třetí nejlepší tým se spalovací formulí. Na základě špatného součtu bodů se však po opravě výsledků tým TU Brno Racing může pyšnit dokonce stříbrnou pozicí, což je nejlepší výsledek českého týmu na oficiálním eventu!

„Rádi bychom poděkovali všem partnerům, v čele se společnostmi Bosch, Honeywell a Škoda, které nám umožnily společně dosáhnout v této sezóně skvělých výsledků a těšíme se na další spolupráci. Bylo úžasné vidět, jak po celoročním fungování týmu jsme se dokázali dokonale semknout a jít společně za naším snem. V týmu vidím pro další sezónu obrovský potenciál a doufám, že letošními úspěchy to nekončí,“ shrnul Tomáš Kolečář, nový vedoucí týmu.

1
2
3

Štítky:

Další články

Komentáře

Žádné příspěvky nenalezeny.