Další radikální změny ve Formuli 1 v roce 2016?

Další radikální změny ve Formuli 1 v roce 2016?

Formule 1 by v roce 2016 mohla vypadat podstatně odlišně, pokud se hlavy sportu shodnou na nových regulích dotýkajících se přítlaku, paliva, pneumatik i motorů.

Tento týden v Ženevě proběhla schůzka FIA, výrobců motorů a zástupců týmů. Na agendě byla diskuse týkajících se zastavení klesajícího zájmu o sport prostřednictvím ztížení řízení vozů.

Klíčovým řešením navrženým Strategickou Skupinou F1 a Pracovní Skupinou Pohonných Jednotek je navýšení výkonu motorů ze současných 800 koňských sil na více než 1000.

Sice je zde obava, že by tato změna navýšila náklady týmů, které se vedení sportu usilovně snaží snížit, ale navrhovatelé věří, že cíl oněch 1000 koní by mohl být jednoduše dosažen upravením současných hybridních motorů V6, místo představení úplně nových motorů.

Malé úpravy, vyšší otáčky a zvýšený průtok paliva a více paliva by mohly stačit k dosažení takového výkonu a také udělat motory hlasitější, na což si velká část diváků především v úvodu sezony stěžovala.

FIA věří, že tyto úpravy by vozy udělaly obtížnější na řízení, což by zvýšilo zájem o sport a zlepšilo podívanou. Mezitím se také řeší další, jak změnit vzhled vozů.

FIA chce radikálně vypadající vozy a návrat k méně aerodynamickým omezením, která by vyústila ve větší přítlak, větší zadní pneumatiky a obecně agresivnějším vzhledem. Rok 2016 nebo 2017 jsou pravděpodobným datem, kdy by změny byly implementovány.

Diskuse také ale obsahovala rozhovory o tom, jak zlevnit pohonné jednotky. Hlavním nápadem je používání některých standardizovaných součástek, zvláště v systému pro obnovu energie (ERS).

Sdílejte na:
Zavřít