Grosjean: Velké týmy by mě neměly přehlížet

Grosjean: Velké týmy by mě neměly přehlížet

Romain Grosjean není spokojený s tím, že opět nedostal nabídku od žádného z top týmů formule 1. I přes nepovedenou sezónu Lotusu by prý nikdo neměl zapomínat čeho je schopný.

Romain Grosjean patřil v závěru roku 2013 k nejlepší jezdcům ve startovním poli. V posledních šesti závodech roku se Francouz postavil na pódium hned čtyřikrát, ve VC USA přitom nestačil jen na suverénního Vettela, který tak vyhrál osmý závod v řadě (v Brazílii přidal devátý). Výborně si vedl také v porovnání s mnohem zkušenějším týmovým kolegou Kimim Räikkönenem, který měl v té době jisté rozpory s vedením týmům a poslední dva závody sezóny dokonce, údajně kvůli problémům se zády, vynechal.

V sezóně 2014 však Grosjean, stejně jako celý tým, zaznamenal obrovský propad. Grosjean dokázal kvůli problémům s motory Renault jen dvakrát dosáhnout na body (8. místa ve Španělsku a Monaku) a celkově skončil na 14. místě. Chabou útěchou mu mohlo být, že jeho nový týmový kolega Pastor Maldonado bodoval jen v USA a se dvěma body skončil na šestnáctém místě.

Pro Grosjeana je ztráta letošní sezóny o to bolestnější, že letos dokázalo zazářit hned několik jezdců, kteří předtím do špičky nepatřili. Nejzářnějšími příklady jsou Valtteri Bottas z Williamsu, Daniel Ricciardo z Red Bullu, ale také Kevin Magnussen z McLarenu. Grosjean připouští, že pro něj není vůbec snadné vyrovnat se s tím, že zmizel ze záře reflektorů.

 „Nikdy jsem to ve formuli 1 neměl jednoduché. V roce 2009 jsem byl jen náhradník. Přišel jsem a zase jsem rychle zmizel. V roce 2012 jsem konečně získal sedačku nastálo, ale snažil jsem se až moc a dělal jsem hodně hloupé chyby. O rok později jsem však měl po vyřešení problémů se systémem KERS výborné období,“ vzpomíná 28 letý Francouz na své minulé sezóny.

„Myslel jsem si, že po hodinách v aerodynamickém tunelu budu letos schopný bojovat o vítězství v závodech a možná i o něco více. Poté si uvědomíte, že jste se absolutně mýlili. Navíc se dopředu dostali Ricciardo a Bottas. Oba to jsou dobří kluci,“ chválí Grosjean své soupeře.

„Bohužel na mě lidé kvůli nim zapomněli. Zapomněli jaké výkony jsem podával na konci roku 2013, když jsem byl schopný porážet Kimiho, který byl ve výborné formě. Byl spokojený s autem, které mu výborně sedělo. Ne jako letos u Ferrari,“ připomíná Grosjean své nejlepší období ve formuli 1.

„Konec sezóny 2013 ukázal čeho jsem schopný. Doufám, že pokud vydržím jezdit tak dobře jak umím, tak v roce 2015 budu sedět ve vítězném autě. Základem je porážet týmového kolegu,“ uvědomuje si Grosjean, který kvůli vysoké konkurenci na trhu jezdců zůstane u Lotusu i příští rok.

Jistou nadějí pro Francouze může být fakt, že Lotus pro příští sezónu ukončil spolupráci s Renaultem a v roce 2015 budou jeho vozy pohánět motory Mercedesu. Právě motor byl přitom v minulé sezóně jednoznačně největší slabinou tohoto týmu. Nutné je však dodat, že i mezi týmy s motory Renault byl Lotus loni až třetí za Red Bullem a Toro Rossem. Kam až změna dodavatele motorů Lotusu pomůže se ukáže 15. března, kdy se v Austrálii pojede první závod příští sezóny.

Sdílejte na:
Zavřít