Rozhovor: Pérez a jeho optimistické vyhlídky

Rozhovor: Pérez a jeho optimistické vyhlídky

Mladý Mexičan se rozpovídal o svém novém působišti, Nicu Hülkenbergovi i svém novém startovním čísle.

Chvíli to vypadalo, že přijde Sergio Pérez o angažmá ve Formuli 1. Brzy po vyhazovu z McLarenu byl však spolu s německým pilotem Nicem Hülkenbergem oznámen jako pilot týmu Force India. Nyní jsou Pérez s Hülkenbergem skloňováni jako jedna z nejzajímavějších dvojic příští sezony. Co si o tom třiadvacetiletý mexický mladík myslí a co očekává od příští sezóny se dočtete na následujících řádcích.

Jak ses cítil, když jsi byl oznámen jako pilot týmu Force India pro nadcházející ročník?

Měl jsem velkou radost, neboť mám konečně jasnou budoucnost ve Formuli 1. Chci poděkovat především Vijay Mallyovi (majitel a šéf týmu Force India) za důvěru vůči mě. Vijay říkal, že o mě měl již v minulosti zájem, což je velmi potěšující. Věřím, že jsme spolu s Nicem Hülkenbergem jedna z nejsilnějších dvojic pro příští rok. Oba jsme velmi mladí a talentovaní. Těším se na velkou výzvu, sezonu 2014!

Proč myslíš, že je Force India tím pravým místem pro tvou budoucnost?

Při hledání nového působiště jsem hodně hleděl na konzistentnost. Force India je podle mě tím nejkonzistentnějším týmme ve středu pole, a domnívám se, že má v příštím roce velkou šanci na posun dopředu. Již letos před změnou směsí pneumatik Force India ukázala velkou rychlost. Je před námi hodně práce, ale věřím, že příští rok budeme jezdit na velmi dobrých pozicích.

Vijay je známý svou velkou vášní pro závodění ve Formuli 1. O čem s tebou mluvil a jaká je práce pro něj?

Před podpisem smlouvy jsme se několikrát sešli a nyní je můj šéf! Společně s týmem jsme velmi nadšení pro práci s ním a jsem rád, že s ním všichni sdílí jeho zapálení pro Formuli 1.

Co si myslíš o svém novém týmovém kolegovi? Myslíš, že můžete být vítěznou týmovou dvojicí?

Je to náš cíl. Uvědomujeme si, že jsme oproti jiným týmům trochu omezeni. Tým má pro příští rok docela vysoké cíle a já společně s Nicem jsme jeho součástí. Těším se na práci pro tým, kombinace jezdců a lidí je zde skvělá. Věřím v úspěšnou sezonu.

Můžete nám vysvětlit, jak šel čas při jednání s Force Indií a McLarenem?

Není žádným tajemstvím, že se Mclaren rozhodl pro mé nahrazení dost pozdě. Myslím, že to bylo někdy kolem VC Texasu. Ihned poté jsme začali intenzivně jednat s Force Indií. Force India pro mě byla z volných týmů nejlepší volba. Jsem proto velmi rád, že jsem uspěl hned při jednání s prvním týmem. Během jednání jsem se dozvěděl o angažování Nica Hülkenberga. Byla to pro mě velká motivace. Nico podle mě patří k jezdecké elitě a toužil jsem mít takového kolegu, protože je to velice motivující.

Mrzí tě konec u Mclarenu?

Ne. Myslím, že konec u Mclarenu po jednom roce byla ta nejlepší věc pro mou kariéru. Auto sice nebylo tak dobré, jak všichni čekali, nebylo příliš rychlé ani konkurenceschopné, ale tým mě hodně naučil a vážím si toho. Chtěl bych Mclarenu poděkovat za příležitost závodit pro něj a jsem rád, že budu příští rok jezdit ve Force Indii, kde ukážu, co vše jsem se u McLarenu naučil.

Říkáš, že jsi lepší jezdec. Jakto?

Dříve jsem se vždy soustředil především na rychlost. Nyní již vím, že jezdec musí rozumět i technice a dalším jiným věcem. Lidé budou v roce 2014 překvapeni, co nového jsem se letos naučil.

Nico Hülkenberg je velmi uznáván za své výkony ve středu pole po návratu do Formule 1. Co vedle něj dokážeš nabídnout?

Jak jsem již řekl, všichni víme, že je Nico jedním z nejlepších jezdců ve Formuli 1. Bude pro mě motivující závodit po jeho boku. V uplynulé sezoně jsem měl za kolegu bývalého mistra světa a myslím, že Nico bude na jeho úrovni. Společně se budeme snažit posunout tým a doufám, že i bojovat o stupně vítězů nebo vítězství. Nico, nová pravidla i nová sezóna jsou pro mě výzvou.

Co si myslíš o udělování dvojitých bodů v posledním závodě?

Nejspíše bude tato změna hodně rozhodovat o celkovém pořadí v šampionátu. Pro některé to bude dobré a pro některé špatné. Já se však dívám na pozitiva. Závod bude mít mnohem větší význam a bude tím pádem i zábavnější. Bude se do poslední chvíle bojovat o body v obou pohárech a já jsem s tímto novým pravidlem spokojený.

V příštím roce bude mít každý pilot své číslo. Máš už nějaké vybrané?

Mám rád číslo 11. To číslo jsem měl již na motokárách, je součástí mé emailové adresy a nosí mi štěstí. Uvidím ale, jestli bude volná.

Sdílejte na:
Zavřít