Týmy si musí zvyknout na novou technologii při pit stopech

Týmy si musí zvyknout na novou technologii při pit stopech

Kvůli incidentu při Velké ceně Německa, který zahrnoval pit lane, uvolněné kolo Marka Webbera a novináře Paula Allena, musí týmy od Velké ceny Singapuru používat nové zabezpečení kol.

Aby k takovým nehodám už nedocházelo, FIA vydala několik nových pravidel pro zvýšení bezpečnosti jak jezdců, tak lidí pohybujících se v boxové uličce. Povolená rychlost se snížila na 80km/h, kameramani už se nesmí pohybovat mimo boxovou zídku a týmy musí nasadit nový zabezpečovací prvek, který by měl kolům pojíždějícím po boxech zabránit. Pokud bude kolo špatně nasazeno, tak by toto zařízení mělo zabránit jeho uvolnění.

Článek 14.7 technických regulí nově říká: „Všechny vozy musí být vybaveny zařízeními, které kolo zachovají na voze i v případě, že není správně nasazeno.“

Jenson Button během pátečního deštivého poledne v Belgii (zdroj: Vodafone McLaren Mercedes)

Týmy už o tomto novém nařízení ví několik týdnů a i během letní přestávky na tomto systému pracovali, nicméně žádný tým s ním ještě nezávodil.

McLaren zařízení však již testoval v pátek v Belgii a sportovní ředitel Sam Michael říká, že v Itálii ho budou testovat také.

„Vyzkoušeli jsme to na voze v pátek v Belgii a pravděpodobně ho nasadíme i v pátek na Monze,“ potvrdil novinářům.

„Je to něco trošku odlišného a když máte zvládat pit stopy za dvě sekundy, tak i ty nejkrajnější detaily může udělat velký rozdíl.“

„Stačí malá změna v designu a může to rozhodit mechaniky a celou jejich rutinu.“

Sdílejte na:
Zavřít