Hartley po výměně motoru odstartuje z boxů, spolu s ním i oba Williamsy

Hartley po výměně motoru odstartuje z boxů, spolu s ním i oba Williamsy

Hartley by beztak startoval z konce startovního roštu, proto se Hodna rozhodla pro nasazení nových částí motoru. Pro Novozélanďana nebude start z boxů nijak bolestivý. Penalizace postihla rovněž stáj z Grove, která na obou vozech musela vyměnit zadní křídlo.

Během posledního tréninku došlo k velmi podivné nehodě. Když Brandon Harley brzdil do zatáčky Brooklands a bez jakéhokoliv varování prasklo zavěšení levého předního kola a Hartley se proletěl až k bariérám.

Z vozu zbyl jen vrak. Ovšem podle Hondy k žádnému zásadnímu poškození motoru nedošlo. Přesto se rozhodli pro nasazení nového spalovacího motoru a MGU-K a staré součástky pošlou do Sakury na podrobnou analýzu. Japonci a McLaren tak pravděpodobně chtěli minimalizovat „škody“ způsobené penalizací. Protože místo toho, aby Hartley startoval z posledního místa, odstartuje z boxů.

DOPORUČUJEME Podle Hartleyho je jeho nehoda důkazem vysoké bezpečnosti Formule 1

 „Opravdu nejsem ten, kdo by věřil na štěstí nebo pověry. Tohle bylo očividně zcela mimo moji kontrolu,“ uvedl Hartley, který dostane už pátý motor a čtvrté MGU-K. „Bylo to okamžité, bez varování. Netrefil jsem žádný obrubník a předtím jsem ani nezaznamenal žádné vibrace.“

„V momentě, kdy jsem šlápl na brzdu a na zavěšení vyvíjeno jedno z největších zatížení – když šlápneme na brzdu, je to asi 5G – se něco zlomilo. Snažil jsem se s autem bojovat, zpomalovat co nejvíce jsem mohl, ale náraz do zdi byl stále tvrdý.“

„Ohledně závodu zůstávám optimistický. Ale není sporu, že to bylo znepokojující a byl bych raději, kdybych se kvalifikace mohl zúčastnit, než ji sledovat v televizi,“ uzavřel Kiwi.                                                                  

Problémy Williamsu v kvalifikaci měly stejnou příčinu

Nejprve to byl Lance Stoll, který se v první části kvalifikace roztočil a skončil v bariéře, což zapříčinilo vyvěšení červených vlajek hned v úvodu prvního segmentu. Kanaďan tedy nezajel žádné měřené kolo. O moc lépe nedopadl ani jeho týmový kolega Sergej Sirotkin, který se rovněž dostal do hodin. Byť mohl na rozdíl od Strolla pokračovat, tak byl nejpomalejším pilotem.   

V obou případech za hodiny mohl problém s DRS, tudíž musela stáj z Grove vyměnit jak Sirotkinovi, tak Strollovi zadní křídlo, což je odsoudilo ke startu z pit line.

pic.twitter.com/GnjMqMrW1M— Formula 1 (@F1) 7. července 2018

„V pátek jsme přinesli pár nových součástek a musíme na nich ještě zapracovat,“ řekl technický ředitel Paddy Lowe po kvalifikaci. Problém s DRS se týká podle jeho slov pouze systému a objeví se jen občas. „Můžeme předpokládat, že to má souvislost s novými díly, přestože jsme je otestovali a zdálo se, že základ je stabilní, když jsme ukončili druhý trénink.“

„Dnešní jev je něco, co jsme na tomto ani na jiném autě ještě nikdy neviděli,“ uzavřel Lowe.

Sdílejte na: