Studentská formule – shrnutí sezóny

Studentská formule – shrnutí sezóny

TU Brno Racing vstoupil mezi špičku.

Léto je při pohledu na datum v kalendáři téměř za námi a to mimo jiné znamená, že se do pomyslného důchodu odebral Dragon 4, který má za sebou úspěšnou sezónu, kdy na třech závodech reprezentoval tým z VUT v Brně. V těchto chvílích již naplno probíhají přípravy jeho nástupce – páté evoluce brněnské studentské formule, která přijede s množstvím novinek, z nichž tou nejvýznamnější bude nový motor. To je však program na nadcházející měsíce, nyní se však pojďme ohlédnout zpět na to, jak si vedl na závodních tratích Dragon 4.

Stejně jako v roce 2013 zahájil tým TU Brno Racing sezónu na závodě Formula Student Germany, což je nejprestižnější závod FS na světě a je to takové neoficiální mistrovství světa, kde nechybí ty nejlepší týmy z celého světa. Brněnský tým vyrazil do Německa s cílem ukázat, že za uplynulý rok odvedl pořádný kus práce a dokázal svůj monopost posunout zase o velký krok blíže ke světové špičce. Významným posunem bylo absolvování více než 400 ostrých kilometrů. Již statické disciplíny přinesly pěknou řádku bodů a dvakrát umístění mezi dvaceti nejlepšími, což byl v konkurenci více jak sedmdesáti spalovacích formulí velmi cenný výsledek. Největší úspěch přinesl skid-pad, kde se týmovým jezdcům povedlo vybojovat celkově 7. příčku! Tradičně slabší byla akcelerace. Kvalifikace na vytrvalostní závod v podobě autokrosu se povedla taktéž a v neděli startoval Dragon 4 mezi lepší polovinou pole v odpolední sekci závodu. Ten se začal vyvíjet velmi dobře, auto i pilot předváděli kvalitní výkony, avšak v 11. kole přišlo po vystřídání řidičů odstoupení kvůli poruše snímače natočení klikového hřídele. Chybějící body za nedokončenou vytrvalost znamenaly v konečné klasifikaci 31. příčku.

Na repasi vozu po závodě v Německu zbylo členům týmu pouhých několik desítek hodin a na řadě byl odjezd do Hradce Králové, kde se konal domácí závod Formule Student. Na startu nechyběly všechny české týmy a také několik špičkových týmů, a fanoušci si tak mohli prohlédnout, co umí pověstné šikovné české ručičky v porovnání s jinými týmy ze zahraničí. Týmu TU Brno Racing se vstup do závodu opět povedl. Ve všech statických disciplínách odvedli členové týmu kvalitní výkon a mezi 25 týmy se pokaždé dokázali umístit v TOP 10. Tyto body položily dobrý základ pro dynamickou část závodu, která začínala v sobotu. Nejprve Dragon 4 absolvoval akceleraci, poté se vydal na skid-pad, kde opět předvedl výborný výsledek. Za ten se dá považovat i umístění v autokrosu, kde bralo TU Brno Racing 7. příčku, což bylo dáno i penalizací za jednu sraženou kuželku, avšak i tak umístění zajistilo start v odpolední části vytrvalostního závodu. Po střídání pilotů se projevilo množství kilometrů, které již vůz absolvoval, a došlo k ulomení řadičky, což by ještě nebránilo dokončení závodu. Tomu zabránilo až zhasnutí motoru a nemožnost zařazení z neutrálů po restartu – smolná shoda náhod. Když se na konci FS Czech Republic sečetly všechny body, obsadil tým TU Brno Racing 13. příčku.

Poslední šancí na doložení skutečných kvalit představoval závod Formula Student Hungary, kam se brněnský tým vydal již potřetí v řadě. Tento, u členů týmu oblíbený závod, konající se v přístavu u města Győr se nesl ve znamení nerozhodného počasí, kdy jeden den svítilo slunce a druhý den celý propršelo a tak dokola. Stejně jako na všech jiných závodech dění zahajovaly statické disciplíny, které přinesly do řad týmu TU Brno Racing mnoho emocí, protože na rozdíl od předchozích závodů se nepovedlo zopakovat dobrá umístění a v designu bylo 5 bodů týmu navráceno až po uznání protestu. Avšak dynamické disciplíny vrátili členům úsměv na tváře. Sobota byla ve znamení čekání na déšť, ráno se stihly odjet skid-pad a akcelerace na suché trati, déšť však přišel na odpolední autokros. A jak si v jednotlivých disciplínách tým vedl? Test zrychlení znamenal 16. místo, osmička odjetá na limitu vozu znamenala 6. příčku. Autokros byl, jak již bylo zmíněno, ovlivněn počasím, kdy v závěru déšť ustal a týmy co udržely nervy na uzdě a počkaly na sušší trať, zajely lepší časy než ti, co jeli pod proudy vody. Na vodě jel i Dragon 4 a výsledkem bylo 11. místo. Všechny výsledky byly dosaženy v konkurenci dalších 37 týmů, takže dosavadní průběh šlo hodnotit pouze kladně. Vrcholem závodu byla nedělní vytrvalostní část, která se už odjela za sucha a přinesla do tábora TU Brno Racing obrovskou radost. Napotřetí se povedl dojet vytrvalostní závod (5. místo) a co je hlavní, vybojoval se nejlepší výsledek v historii týmu! Tím je zisk 698, 9 bodů a 7. místo celkově na FSH. Vzhledem k tomu, že se maďarský podnik započítává do světového žebříčku Formule Student, znamená pro tým TU Brno Racing tento výsledek i velký posun kupředu a vstup do světové TOP 100.

Jak říká jedno rčení, konec dobrý – všechno dobré. Maďarský závod všechny velmi namotivoval a naplnil novou energií do nadcházející sezóny, kdy je hlavním cílem pokračovat v nastaveném trendu a připravit Dragon 5 tak, aby byl ještě lepší než jeho předchůdce a dokázal se pravidelně umisťovat na předních příčkách jednotlivých disciplín. Závěrem je potřeba poděkovat všech partnerům týmu TU Brno Racing za to, že tyto aktivity podporují a pomáhají uskutečnit celý projekt, který by bez nich nebyl realizovatelný. Děkujeme a těšíme se v další sezóně.

 

 

 

 

Sdílejte na:
Zavřít