Na závěr ELMS vyhráli v Estorilu Capillaire s Erikssonem

Na závěr ELMS vyhráli v Estorilu Capillaire s Erikssonem

Portugalský podnik ELMS znamenal první vítězství v tomto šampionátu v mladé historii stáje Sebastiena Loeba. V kokpitu se střídali zkušený Vincent Capillaire a debutant Jimmy Eriksson. Velký duel o titul byl ovšem rozhodnut ve prospěch týmu Signatech-Alpine. Francouzům stačilo na závěr sezony páté místo, aby obhájili titul mistra.

Šampionát European Le Mans Series letos čítal jen pět podniků a tak nebylo divu, že k poslednímu závodu v portugalském Estorilu cestovaly ještě čtyři posádky s matematickou šancí na titul. Jistě, za normálních okolností se v protugalských „4 Horas do Estoril“ mohlo rozhodnout jen mezi týmem Signatech Alpine s jezdci Oliverem Webbem, Nelsonem Panciaticim a Paulem-Loupem Chatinem a jejich konkurenty ze stáje JOTA Sport, Harrym Tincknellem, Simonem Dolanem a Filipem Albuquerquem. Tým monackého milionáře Dolana měl na Francouze ztrátu deseti bodů a modré alpině tedy stačilo ku zisku titulu i v případě vítězství JOTy dojet na druhém místě. Morand Racing s Christianem Klienem a Gary Hirschem v kokpitu by mohl v Estorilu slavit mistrovství de facto jen v případě, kdyby oba vedoucí týmy měly vážné poruchy. 

Jan Charouz, který do sezony tak slibně vystartoval jako lídr týmu Sebastiena Loeba, v Portugalsku znovu chyběl – tentokrát jej nahradil špičkový jezdec GP3, Jimmy Eriksson.

Svou poslední šanci na titul udržel tým JOTA ziskem bodů za pole-position, když bývalý pilot F3 Harry Tincknell postavil Dolanův bílý Zytek-Nissan na nejlepší startovní pozici před TDS-Ligierem Tristana Gommendyho. Signatech-Alpina ovšem číhala díky času Nelsona Panciaticiho na třetím místě.

Do posledního závodu ELMS sezony 2014 se atraktivní pole 34 vozů v neděli vydalo seřazeno za Albuquerquem, který se hned ujal vedení. Alpina s Panciaticim v kokpitu ovšem hned od začátku kontrolovala situaci z druhé pozice.

Po prvních stopech v boxech převzal vedoucí vůz majitel stáje JOTA, Simon Dolan. Na studených pneumatikách se ale po lehké srážce s pomalejším Ferrari GT hned otočil a musel první místo přenechat Chatinovi, který převzal Signatech–Alpinu od Panciaticiho. Nejrychlejším jezdcem této fáze ovšem byl Tristan Gommendy na Ligieru JS P2. Francouz se na čas dokázal probojovat až na první místo, než musel kolega Badey kouřící vůz odstavit v boxech. O poločas čtyřhodinovky byl tým Signatech-Alpine na cestě k titulu: druhé místo totiž okupoval „Charouzův náhrdník“ Eriksson, zatímco se Dolanův JOTA-Zytek musel spokojit se třetí pozicí, jeho odstup na lídra ovšem činil pouhých 20 sekund. Stále tedy ještě bylo všechno možné. Hlavně proto, že se i Francouzi dostali do problematické situace: vedení závodu mělo pro posádku Signatech-Alpine připravené dvě penalizace. Nejdříve stop-and-go trest za nedodržení postupu předposlední zastávky (na voze pracovalo o jednoho mechanika více, než povoleno), později tříminutové odpykání trestu za start z boxů s protáčejícími se koly Olivera Webba! Této situace dokázali nejlépe využít Vincent Capillaire s debutantem Jimmym Erikssonem z týmu Sebastien Loeba. Jejich ORECA 03R se stala pátým vítězem ELMS v pátém závodě – škoda, že Jan Charouz nemohl být součástí tohoto úspěchu. Druhé místo nakonec patřilo Morand Racingu s Christianem Klienem, Gary Hirschem a Pierrem Raguesem. Tincknell, Dolan a Albuquerque sice dojeli třetí, přesto se stali velkými poraženými tohoto závodu: Signatech-Alpine totiž dokázali za ORECou týmu Race Performance dojet na pátém místě a tím si s náskokem tří bodů zajistili mistrovský titul ELMS 2014. 

V hodnocení vozů GT se prosadil SMP-Ferrari Bertoliniho, Zlobina a Shaitara, tato italsko-ruská posádka se prosadila i celkově.

Organizátor ELMS v Estorilu předvedl i svůj kalendář pro rok 2015. Zůstane v zásadě beze změny a bude opět obsahovat pět podniků v Silverstone, Imole, Estorilu, Le Castelletu a na Red Bull Ringu.  

 

Výsledek závodu ELMS v Estorilu:

 

1

LMP2

V.Capillaire, J.Eriksson

Sebastien Loeb Racing

Oreca/Nissan

4h00m27.461s

2

LMP2

C.Klien, G.Hirsch, P.Ragues

Newblood by Morand Racing

Morgan/Judd

35.399s

3

LMP2

S.Dolan, H.Tincknell, F.Albuquerque

JOTA Sport

Zytek/Nissan

43.713s

4

LMP2

M.Frey, F.Mailleux, P.Niederhauser

Race Performance

Oreca/Judd

-1 kolo

5

LMP2

P-L.Chatin, N.Panciatici, O.Webb

Signatech Alpine

Alpine/Nissan

-1 kolo

6

LMP2

L.Derani, J.Littlejohn, T.Wells

Murphy Prototypes

Oreca/Nissan

-2 kola

7

LMP2

M.McMurry, M.Faisca, J.Fletcher

Greaves Motorsport

Zytek/Nissan

-2 kola

8

LMP2

J.Schell, N.Leutwiler, J.Coleman

Pegasus Racing

Morgan/Nissan

-5 kol

9

LMGTE

A.Bertolini, V.Shaitar, S.Zlobin

SMP Racing

Ferrari

-7 kol

10

LMGTE

P.Perazzini, M.Cioci, M.Lyons

AF Corse

Ferrari

-8 kol

 

Konečné hodnocení šampionátu ELMS roku 2014

1. Panciatici/Webb/Chatin                             78 b.

2. Tincknell/Albuquerque/Dolan                     74 b.

3. Klien/Hirsch                                    68 b.

4. Capillaire                                         57 b.

5. Mailleux/Frey                                   57 b. 

Sdílejte na:
Zavřít